1. Generelle oplysninger
Alle varer bestilt på ginministeriet.dk sendes fra:

GinMin ApS
Sdr. Boulevard 60, st. th.
5000 Odense C
CVR: 42237361
E-mail: kundeservice@ginministeriet.dk

2. Særlige regler om salg af alkohol og spiritus
I Danmark er der særlige regler når det kommer til salg af alkohol og spiritus. Hos Ginministeriet sker salg derfor altid i henhold til gældende dansk lovgivning. Vi beder dig i den forbindelse om, at være opmærksom på nedenstående:
– Personer mellem 16-18 år må købe vin, alkohol m.m. indeholdende en alkoholprocent op til 16,5%.
– Personer under 18 år må ikke købe spiritus og stærkere alkohol (vodka, gin, m.m.) indenholdende en alkoholprocent over 16,5%.

3. Køb hos Ginministeriet
Købet gælder i det øjeblik at du, som kunde modtager en faktura fra Ginministeriet. Der tages forbehold for prisfejl, tastefejl, leveringssvigt, afgiftsændringer og udsolgte varer.
Alle lagervarer fra Ginministeriet vil blive behandlet og leveret indenfor 1-3 arbejdsdage. Er leveringen på din ordre længere end først antaget kontakter vi dig for at aftale det videre forløb.

4. Priser
Alle priser er inkl. 25% moms og evt. pant.

5. Erhvervskøb
For erhvervskunder gælder følgende betingelser:

4.1 Ingen fortrydelsesret
4.2 12 måneders reklamationsret
4.3 Fragt i forbindelse med reklamation sker for købers regning

Som erhvervskunde vil du stadig kunne opnå gratis “Uden omdeling” fragt, hvis du bestiller via webshoppen. Husk da at udfylde attention, ellers besværliggøre det din afhentning på afhentningsstedet. Er der tale om større ordre, kontakt os da på kundeservice@ginministeriet.dk for nærmere aftale.

6. Levering og afhentning
Alle ordrer bestilt inden kl. 14 på hverdage vil, som oftest blive afsendt samme dag. Vi afsender pt. med PostNord og GLS og der er mulighed for valg af pakkeshop. Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede levering. Ginministeriet kan ikke drages til ansvar for forsinkelse hos Post Nord eller GLS.

Det er gratis at afhente på vores kontor i Odense. Dette vælges i checkout og vi kontakter dig når din ordre er klar for nærmere aftale.

Levering udenfor Danmark er ikke muligt.

7. Fortrydelsesret
Ønsker du at returnere en ordre så kontakt os altid først på kundeservice@ginministeriet.dk og oplys ordre- og eller fakturanummer. Vi kontakter dig og sikrer dig en god behandling.

Hos Ginministeriet tilbyder vi 30 dages fortrydelsesret, fristen regnes fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet skal du returnere varen senest 30 dage efter at du har modtaget den og køber skal selv betale eventuelle forsendelsesomkostningerne.

I de 30 dage må du afprøve varen som du må i en fysisk butik, men du må ikke gøre egentligt brug af denne. Du må eksempelvis ikke åbne og smage på en flaske gin, men du må gerne pakke et målebærge ud af æsken, se og røre ved det, præcis som i en butik.

Er varen brugt mere end et minimum ved returnering, forbeholder vi os retten til kun at tilbagebetale en del af, eller slet intet af købsbeløbet. Den originale emballage er en stor del af værdien, bevar derfor denne i hele fortrydelsesperioden.

Returnerer du en vare, som har udløst en rabat eller et gratis produkt, skal begge varer returneres for at være berettiget til fuld refundering.

Købet refunderes af samme kanal, som det er betalt. Beløbet returneres når vi har modtaget varen og kontrolleret at den lever op til vores betingelser. Der er ingen fortrydelsesret på følgende produkter: tjenesteydelser og varer der er fremskaffet eller tilpasset på din foranledning.

Hvis du sender varen retur så husk at gemme din postkvittering som dokumentation. Sender du pakken pr. efterkrav eller anden måde, hvorpå modtager skal betale vil den blive nægtet modtaget, og købet betragtet som fuldgyldigt.

8. Reklamationsret
Som forbruger har man 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Der er ikke reklamationsret på fejl eller mangler opstået efter at varen har været i brug – ifølge købeloven. Skade på produktet som skyldes betjenings- og/eller håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Ginministeriet betaler for forsendelsen i tilfælde af reklamation.

9. Persondatapolitik
Vi registrerer følgende oplysninger om dig: Navn, adresse, telefonnummer samt e-mail adresse. Disse oplysninger registreres med det formål at kunne levere dine varer til dig. Personoplysninger registreret hos GinMin I/S opbevares i fem år af hensyn til bogføringsloven, hvorefter disse slettes. Når der indsamles personoplysninger, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit samtykke. Ingen oplysninger videregives eller sælges til tredjepart. Vi indsamler  ingen former for personfølsomme oplysninger, ej heller betalingskortsoplysninger da din betaling sker via en sikret indløsningsaftale.

Du har til en hver tid ret til at gøre indsigelse mod registreringen hos GinMin I/S. Ligesom du har indsigtsret, retten til berigtigelse, ret til at få slettet personoplysninger og ret til at få flyttet dine personoplysningen – også kendt som dataportabilitet.

Alle persondata behandles efter Persondataloven. Har du spørgsmål hertil så kontakt os på kundeservice@ginministeriet.dk. Slutteligt har du til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K hvis du er uenig i vores behandling af dine personoplysninger.

10. Cookies
På Ginministeriet.dk anvendes der cookies. Det gør vi med det formål at sikre brugeren den bedste oplevelse. Bemærk at det kan nedsætte funktionaliteten og forværre brugen af webshoppen, hvis disse ikke accepteres.

Det er altid muligt at slette cookies fra din computer.

11. Betalingsmuligheder
– Visa
– MasterCard
– MobilePay

12. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du skrive til vores kundeservice på kundeservice@ginministeriet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Slutteligt så forbeholder vi os altid retten til at annullere en ordre. Annullering af ordre kan blandt andet skyldes udgåede produkter.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående er du altid velkommen til at kontakte os på kundeservice@ginministeriet.dk.

Sidst opdateret: 19. juli 2020.